hvad koster det at markedsføre med blogindlæg

Hvad koster det at markedsføre med blogindlæg

Prisen for at markedsføre med blogindlæg er lav. Det er set i forhold til, hvad det ville koste, at skulle annoncere hver måned for at vise de samme reklamer om og om igen.

Et estimeret bud for at lægge 10 blogindlæg på din egen hjemmeside ville være et sted mellem 7 – 12.000 kr. Så er der også tale om længere dybdegående blogindlæg, uden du selv skal foretage dig noget.

Det er konkurrencen inden for dit fag der er afgørende for hvor lange og dybdegående blogindlæg, du har brug for.

Hvis du har et lavere budget, kunne det være en mulighed, at du selv skrev en del af teksterne og så nøjes med, at få en til at lave seo og lægge dem på hjemmesiden.

Ønsker du, at markedsføre med blogindlæg der ligger andre steder end på din egen hjemmeside. Så er prisen den samme, hvis ikke lidt højere, hvis der er tale om indlæg der både skal drive trafik og værdi til din hjemmeside.

Links  ønsker du at skabe et stærkere domæne med indgående links, så kan prisen for et indgående link i et indlæg være så lav som 300,- kr inkl. tekst. Et sådan indlæg gør kun dit domæne stærkere. 

Fordelen ved at markedsføre med blogindlæg.

  1. Hvert et blogindlæg har et tilhørende sæt søgeord. Derfor kommer du til at have en meget større mulighed for at drive mere trafik forbi din hjemmeside.
  2. Når et blogindlæg er betalt, så skal det ikke betales igen i modsætning til en reklame, der jo løbende skal betales for.
  3. Alt indholdet bliver tilgængeligt på din hjemmeside.
  4. Besøgende på din hjemmeside bliver hængende i længere tid.

Det negative, hvis man kan sige det sådan, er, at det som regel tager noget tid før et blogindlæg vil få en god placering. Det er en langsigtet investering, men den vil komme til at give et afkast, der kan mærkes. Der er meget større sandsynlighed for at komme til at gribe om en større del af markedet indenfor dit fag, hvis du vælger at være med på alle de relevante søgetermer.

Blogindlæg til lokal vs landsdækkende

Ejer du en lokal virksomhed der sælger en vare eller en tjeneste, der på normal vis kun er tilgængelig i et bestemt område, så er det normal vis billigere, end hvis du skal konkurrere med noget der udbydes på landsplan.

De områdespecifikke indlæg er meget lettere, at få til at have en god placering. Hvis du beskæftiger dig med noget, hvor der er virkelig meget konkurrence, så vil man skulle kikke på hvor stærkt dit domæne det er. Er domænet ikke så stærkt så er det noget man kan gøre noget ved ret hurtigt, og noget der skal lægges til prisen for blogindlæg.

Hvor lang tid tager det for et blogindlæg at få en god placering

Det varierer meget i forhold til hvor stærkt dit domæne er i forvejen. Derfor kunne man ønske at gøre sit domæne stærkere og derfor hænger tid også sammen med penge, lige som det plejer.

Er der tale om en helt ny hjemmeside så kan det vare fra 2 til 10 mdr. Har du et stærkt domæne kan det vare fra 0 til 6 mdr. Det er nødvendigt, at være grundig og korrekt på de enkelte indlæg, hvis man skal have en chance for succes med dem på længere sigt.

Hvor stærkt dit domæne er afhænger mest af hvor godt din hjemmeside er dækket med indhold og hvor god en linkstruktur du har – særligt de indgående links.

Nyttigt indlæg? - del gerne

Del på facebook
Del på google
Del på twitter
Del på linkedin
Del på pinterest
Del på print
Del på email
blogide.logo